Hakimler 6:33-35
“Bu arada Midyanlılar, Amalekliler ve öbür doğulu halklar birleşerek Yordan Irmağı'nı geçtiler, gidip Yizreel Vadisi'nde ordugah kurdular.
34 RAB'bin Ruhu Gidyon'u yönlendirmeye başladı. Gidyon borusunu çalınca Aviezerliler onun çevresinde toplandı. 35 Gidyon bütün Manaşşe'ye haberciler göndererek oranın halkını da topladı. Aşer, Zevulun ve Naftali'ye de haberci gönderdi. Onlar da onu karşılamaya çıktılar.”
Savaş zamanında her hane birkaç erkek gönderirdi (zor, efektnost düşük bir sistem)
Allah için bir ad: Yahve Tsevaot = “Orduların Rabbi”; Rab kendisi bir savaşçıdır ve gökten İsrail halkının savaşlarına önderlik yapacaktı
Savaşı kazandılar mı, bütün övgü Rabbe verilsin, değil generala
Amaç: generaller her zaman politikaya karışırdılar, hemen kendi kafalarına göre bir kral seçerdiler – ama Rab istiyor, kendi halkı birlik içinde güdülsün
bunlar aslında değil metaldan yapılan borular, ama koçun boynuzları (adı: Şofar)
bunların sesi duyuldu mu, herkes anlardı: “Şimdi korkunçluk var. Lazım toplanalım, savaşa gidelim!”
o zaman küçük kavgalar biterdi, kıskançlık brakılırdı ve düşmanlar barışırdı, çünkü artık daha büyük korkunçluk var
Dakkada Rab bir kişi hazırlasın ki, bütün topluluklarda Rabbin borusu çalınsın, çünkü uyanmak lazım, savaşa çıkmak lazım
İbraniler 12:12
“Onun için, sarkık elleri kaldırın ve bükük dizleri doğrulturun.”
Şimdi, dakkada onun vaktıdır: düşman bize saldırıyor: materyalizm ile, kafanı çalmakla, müslümanlığın çoğalmasıyla
Ve sen ne yapıyorsun: düşmanın saldırışını fark ediyor musun, yoksa “Ben iyiyim. Ruhça zenginim, zenginleştim, hiç bir şeye ihtiyacım yok!” mu dersin? – “Ne istiyon ya? Toplantı binamız var, kızan derslerimiz var, hatta dua gecelerine bile gidiyorum”
(6:34) “RAB'bin Ruhu Gidyon'u yönlendirmeye başladı.”
İsa’dan önce Kutsal Ruh kişilerde ancak bir zaman için dururdu, ama bunu hor görmeyelim
Allahın Ruhu kimi güderse, Allah evlatları onlardır. (Rom 8:14)
Buna iki reaksya olabilir:
(1) “Eh, ne yapayım? Kutsal Ruh bana bir şey göstermedi ki, yapayım” = tembellik
(2) “Ben de istiyorum Kutsal Ruh bana konuşsun, bana bir iş göstersin”
Apo 1:8
“Ama Kutsal Ruh üzerinize geldi mi, kuvvet alacanız. O vakıt benim şahitlerim olacaksınız,”
Ama ne yaptılar: değil sade beklesinler...
Apo 1:14-15
“Onların yanında kadınlar da vardı, ayrıca İsa'nın anası Meryem, hem de İsa'nın kardeşleri de vardı. Bunlar hepsi tek bir yürekle kendilerini durmadan duaya verdiler. Orada yakın yüz yirmi kişi toplanmıştı.”
On gün sürekli dua ettiler de, Kutsal Ruh öyle onlara gelmeye ve konuşmaya başladı
on gün dua toplantısı: biz bir gece zor duruyoruz – onlar 10 gün, 10 gece eve gitmeden devam ettiler
Hakimler 6:36-40
36 Gidyon Tanrı'ya şöyle seslendi: "Söz verdiğin gibi İsrail'i benim aracılığımla kurtaracağın doğruysa, 37 çiy yalnızca harman yerine koyduğum yapağının üzerine düşsün, toprak gene kuru kalsın. Öyle oldu mu, anlayacam ki, söylediğin gibi İsrail'i benim elimle kurtaracan."
38 Ve öyle oldu. Ertesi gün erkenden kalkan Gidyon yapağıyı alıp sıktı. Yapağıdan bir tas dolusu çiy süzüldü.
39 Bunun üzerine Gidyon Allaha şöyle konuştu: "Bana kızma, bir istekte daha bulunmak istiyorum. İzin ver, yapağıyla bir deneme daha yapayım. Lütfen bu kez yalnızca yapağı kuru kalsın, toprak gene çiyle ıslansın." 40 Tanrı o gece Gidyon'un dediğini yaptı. Yapağı kuru kaldı, toprağın her yanı gene çiyle kaplandı.
Uzun zaman o harman yerlerini kullanamadılar, korkudan üzün ezmek yerlerinde ekin döverdiler
Şimdi tam oraya koyuyor bir postaki çiy düşsün – ama sade oraya
Açıkça Rabden bir mucize istiyor; insan logikasına aykırı, mümkün değil
Ama o da ona yeterli değil: bir gece sonra onu bir daha istiyor, bu sefer tam tersi: her tarafa çiy düşsün, postaki kuru kalsın
mesela, Man ekmeği
Sayilar 11:9
“Gece ordugaha çiy düşerken, man da birlikte düşerdi.”Gidyon istiyor, Rab yeniden işlesin, nasıl eskiden işlediyse. Soruyor: “Sen daha aynı tanrı mısın? Eskiden yaptığın işler yeniden yapacan mı?”
Hakimler 6:13
“Gidyon, "Ey Efendim, eğer RAB bizimleyse bütün bunlar neden başımıza geldi?" diye karşılık verdi, "Atalarımız RAB'bin bizi Mısır'dan çıkardığını söylemediler mi? Bize anlattıkları RAB'bin bütün o harikaları nerede? RAB bizi terk etti, Midyanlılar'ın eline teslim etti."
Rab bu mucizeyle diyor: “Ben Benim. Dün, bugün, sonsuza kadar hiç değişmeyen tanrı”
Gidyon’da iman vardı, ama gene de korkardı. İş gerçekten korkunç; düşmanlarla anlşma yapabilirdi
Markos 9:20-24
“Ona çocuğu getirdiler. O İsa'yı görünce, ruh dakkada ona çarptı. Çocuk yere düştü, yuvarlanmaya ve köpürmeye başladı. 21 İsa babasına sordu: "Çocuk ne zamandan beri bu vaziyette?"
"Küçükten beri", diye cevap verdi. 22 "Sık sık onu ya ateşe, ya suya attırdı, ne kadar çocuğu yok etsin. Ama senin elinden bir şey gelirse, bize acı, yardım et!" 23 İsa adama dedi: "Ne demek: 'Senin elinden gelirse'? İman eden kişi her şeyi yapabilir."
24 Çocuğun babası hemen şöyle haykırdı: "İman ediyorum! İmansızlığıma yardım et!"
Biz de sık sık aynısını yapmıyor muyuz: İsa’ya geliyoruz bir şey yapsın, sonra şüphe ediyoruz, acaba olacak mı? O babada iman vardı, ama yeterince değil
Luka 17:5 “Apostollar İsa'ya dediler, "Bize daha büyük iman ver."
Rab seni azarlamayacak, yeter ki, en birinci iman adımı yap - Ondan sonra Rab senin imanını da büyütürecek
Hakimler 7:2
RAB Gidyon'a şöyle dedi: "Yanında fazla adam var; Midyan'ı onların eline teslim etmem. Yoksa İsrailliler, 'Kendi gücümüzle kurtulduk diyerek bana karşı övünebilirler.
3 Şimdi halka şunu söyle: 'Korkudan titreyen dönsün, Gilat Dağı'ndan geri gitsin." Bunun üzerine halktan yirmi iki bin kişi döndü, on bin kişi orada kaldı.
4 RAB Gidyon'a, "Adamların sayısı hâlâ fazla" dedi, "Kalanları suyun başına götür, onları orada senin için sınayayım. 'Bu seninle gidecek dediğim adam seninle gidecek; 'Bu seninle gitmeyecek dediğim gitmeyecek."
5 Gidyon halkı suyun başına götürdü. RAB Gidyon'a, "Köpek gibi diliyle su içenleri bir yana, su içmek için dizleri üzerine çökenleri öbür yana ayır" dedi.
6 Ellerini ağızlarına götürerek dilleriyle su içenlerin sayısı üç yüzü buldu. Geri kalanların hepsi su içmek için dizleri üzerine çöktüler.
7 RAB Gidyon'a, "Sizi diliyle su içen üç yüz kişinin eliyle kurtaracağım" dedi, "Midyanlılar'ı senin eline teslim edeceğim. Öbürleri yerlerine dönsün."
neden: istemiyor, İsrail halkı övünsün
Gidyon’un zayıf tarafını biliyor: bu olmaydı, sonra kendini kral yapacaktı – Rab onu en baştan engelledi
Rab kendisi için işleyenleri iki defa elekten geçiriyor
- korkanlar eve gönderiliyor 32.000 askerden 10.000 kalıyor
- onlar Rabbin işini yapmaya geldiler, ama iman yoktu
Rab dikkat ediyor, askerlerin su içmesine
Küçük hareketlerden çok şey anlaşılıyor: Mesela, Bir ustanın garajından çok şey anlaşılıyor: dağınık mı, toplu mu?
psihologlar dikkat ediyorlar kibriti nasıl yakıyorsun: kendine doğru mu, yoksa kıra doğru mu =
kendine doğru demek, içine kapanık bir kişisin;
kıra doğru demek, insanlara açık bir kişisin?
İki tür asker çıktı:
suyu gördüler mi, her şeyi unutuyorlar, silahlarını brakıp sade suyu düşünüyorlar
suyu gördüler mi, düşmanı unutmuyorlar, azar azar içiyorlar, kılıçlarını elden brakmıyorlar
2.dünya savaşında: askerler 4-5 ay boyunca postallarını çıkarmadılar: düşman her an basabilir diye
Rab için işlemeye kalkan kişi, lazım trenirovkadan geçsin. Rab onu deniyor, acaba gerçekten bu işe hazır mı
Ama sonra çok az kişilen bütün dünyayı değiştiryor: Apostollar: sıradan kişiler, ama Rab (1) onlara iman verdi (2) onları hazır etti
Sen de Rabbin işçisi olmayı düşündün mü?
Birincisi: melek = gökten doğradan haber vermek, Rab görünmeyen dünyadan görünen dünyaya işliyor
İkincisi: yapağı = prirodada bir mucize, Rab fizikaya göre mümkün olmayanı yapıyor
Üçüncüsü: konuşma = Rab insanların yüreklerinde değişiklik yaratıyor
Hakimler 7:16
Sonra üç yüz adamını üç bölüğe ayırdı. Hepsine borular, boş testiler ve testilerin içinde yakılmak üzere çıralar verdi.
17 Onlara, "Gözünüz bende olsun" dedi, "Ben ne yaparsam siz de onu yapın. Ordugahın yanına vardığımda ne yaparsam siz de aynısını yapın.
18 Ben ve yanımdakiler borularımızı çalınca, siz de ordugahın çevresinde durup borularınızı çalın ve, 'RAB için ve Gidyon için! diye bağırın." .....
21 Onlar ordugahın çevresinde dururken, ordugahtakilerin hepsi koşuşmaya, bağırıp kaçışmaya başladı.
22 Üç yüz boru birden çalınca RAB ordugahtakilerin hepsini kılıçla birbirlerine saldırttı. Midyan ordusu Serera'ya doğru, Beytşitta'ya, Tabbat yakınındaki Avel-Mehola sınırına dek kaçtı.
Rab nasıl yaptı: 300 kişi 3 grup yaptılar, etraftaki tepelere dağıldılar - ama saklıdan: karalık içinde ve sessizce
Onların elinde iki silah vardı: boru ve testiler için çıra
onun efektini düşünelim: Midyanlılar bir kerekten sandılar kocaman bir ordu onları sarmış
bir borazancı bin askere hizmet ediyor: 300 borazan = sanki 300,000 asker imiş
Rab sadece psikolojik bir efekt yarattı, asıl savaşı kazandıran buydu
Hakimler 7:12
Midyanlılar, Amalekliler ve öbür doğulu halklar çekirge sürüsü gibi vadiye yayılmışlardı. Kıyıların kumu kadar çok, sayısız develeri vardı.
Bunları yenen: 300 kişi – burada Rabbin işi var, kimse onu inkar edemez
Rezultatlar:
İsrail halkı kurtuldu, serbest kaldı
güdücülük sistemi bozulmadı, bir kral seçmediler
halk yeniden Rabbe döndü
Rab İsa öğrencilerine o kadar büyük bir görev verdi ki: “Bütün dünyaya gidin...” – “Ama o çok büyük bir yer, nasıl gidecez?”
300 kişi ile: iman dolu ve hazırlanmış
Elimizde aynı silahlar var: çıra ve boru
“Dünyanın aydınlığı sizsiniz. Tepe üzerine kurulan kasaba saklı kalamaz. 15 Kimse de bir lamba yakıp onu bir teknenin altına koymaz. Hayır, onu bir mumluğun içine koyar, öyle ki, evdekilerin hepsine aydınlık versin. 16 Aynı onun gibi, sizin de aydınlığınız insanların önünde parlasın. Öyle ki, sizin iyi işlerinizi görüp gökteki Babanızı şanlasınlar.”
“Kurtuluş pınarlarından sevinçle su alacaksınız. O gün diyeceksiniz ki, "RAB'be şükredin, O'na yakarın, Halklara duyurun yaptıklarını, Adının yüce olduğunu duyurun!
RAB'be ezgiler söyleyin, Çünkü görkemli işler yaptı. Bütün dünya bilsin bunu. Ey Siyon halkı, sesini yükselt, sevinçle haykır! Çünkü aranızda bulunan İsrail'in Kutsalı büyüktür."