10 Herşey Allah için yapıldı, ve Allah tarafından yapıldı. O istedi, birçok çocuğu şanlılık durumuna getirsin. Ve O uygun gördü, onların kurtuluşunun Başı'nı da çekilerle tamamlanmış bir duruma getirsin. 11 Kutsal Kılan ve kutsal kılınanlar, ikisi bir Varlıktandır. Onun için İsa utanmıyor, onlara 'kardeş' desin. 12 Çünkü şöyle diyor:
"Senin adını kardeşlerime bildirecem.
Topluluğun ortasında sana övgü türküleri söyleyecem."
13 Ve gene:
"Ben Ona güvenecem"
Bir de:
"İşte, ben ve Allahın bana verdiği evlatlar..."
14 Peki, madem evlatlar et ve kandandırlar, O kendisi de aynı tabiyeti aldı. Öyle ki, ölmekle ölümün kuvvetine sahip olanı, hani Şeytanı, yensin. 15 Öyle ki, insanları serbest etsin, çünkü ölümden korktukları için hayat boyunca esir idiler. 16 Çünkü şu kesindir: meleklere yardım etmiyor, ama İbrahim'in soyundan olanlara yardım ediyor. 17 Onun için lazımdı, İsa her meselede kardeşlerine benzer olsun. Öyle ki, Allahın önünde merhametli ve sadikan bir başgörevli olsun ve böylelikle halkın günahlarını bağışlatırsın. 18 Çünkü kendisi de acı çekip denemeden geçti. İşte, onun için deneme içinde olanlara yardım edebilir.
- bu ayet çok derin ve önemli: Allahın bütün planını burada görüyoruz
- " birçok çocuğu şanlılık durumuna getirsin" - burada Allahın yüreğine bir göz atıyoruz: Allah iki şey istedi: 'evlatları olsun' onlar da 'şanlılık durumuna' gelsinler
a. 'evlatları olsun'
Rab ruh varlıkları yarattı (melekler), canlı hayvanlar yarattı - ama bunlar onu tam memnun etmedi - daha büyük planı vardı
'evlatlar' ne demek: bir hizmetçi ile evlat arasında ne fark var? En büyük far k: SEVGİ - hizmetçi sevmez, sesler, karşılık almak için, ya da korkudan sesler. Ama evlat babasına karşı sevgi hissediyor.
Rab öyle yaratıklar meydana getirmek istedi ki, onlar onu sevebilsin. Hayvanlarda ve meleklerde sevgi yok
b. bir evlatta nasıl sevgi yaratabilirsin?
buyurmakla mı, dövmekle mi, kandırmakla mı?
hiç bir şey yapamazsın: ona sevgi gösterecen, sonra serbest brakacan - belki yanlış yapacak, ama sana dönerse, o zaman gerçek sevgi nedir anlayacak, o zaman asıl senin evladın olacak
Luka 15 - kaybolan oğul
c. evlatları şanlılık durumuna getirsin
Ölümlü durumdan ölümsüzlüğe getirsin
onları çamurdan, pislikten aydınlık ve temiz yere getirsin - onları domuzun yanından yeniden babalarının yanına getirsin
sen de öyle bir evlat olabilirsin: Sen o dönüşü yaptın mı? Sen kendi durumunu iyi gibi anladın mı? Bu dünya sana nasıl geliyor: bir domuz ahırı mı, yoksa hala çok çekici bir yer mi?
bu yola çekildik, ama daha 'şanlılık durumuna' gelmedik. Sen yoldasın, istersen gene domuzlara dönebilirsin, istersen babanın yanına dönebilirsin
sen istediğin kadar dönmeye karar verirsen, o yeterli değil, bir kurtarıcı lazım
Allah günahları af edebilir nasıl isterse, ama o dedi: "Günaha karşı ölüm, çünkü günah zaten ölüm getiriyor"
günahlarımız ı af etmek için "Boşver" demedi: kendi oğlunu ölüme verdi
göstermek istedi, günah ne kadar fena bir şey, ne kadar ölüm getirici bir şey
İsa'nın sözleri en yüksek ve en güzel öğretiş - ama onun ölümü olmadan onun bütün sözleri boş kalacaydı ("düşmanını sev", "benim krallığım bu dünyadan değildir", "ben yıkmaya gelmedim, tamamlamaya geldim")
Pet 4:1 " Madem Mesih de bedence bizim için çeki çekti, siz de kendi kendinizi bu aynı düşünceyle silahlantırın. Çünkü kim bedence çeki çekerse, o kişi günahtan kopmuştur."
acı çekmekle İsa gösterdi ki, onda günah yok, günahtan kopmuştur
onun için: İsa bizim kardeşimiz, agamız
bu bize biraz ters geliyor, bir saygısız gibi, ama gerçekten büyük bir hakikat
Matta 12:48-50 - "kim benim anam ve kardeşim..."
Matta 25:40 - "Benim bu kardeşlerimin en küçükğüne ne yaptuysanız...."
Matta 28:10 - "söyle kardeşlerime Celileye gitsinler
Matta 20:17 - "Benim babam ve sizin babanız Olana dönüyorum"
Rom 8:29 - "İsa birçok kardeşlerinin arasında ilk doğan"
İsa ve imanlılar: 'aynı Varlıktandır' = Allah nasıl İsa'yı seçti bir görev için, bizi de bir görev için seçti.
Kutsal kılmak = Allahın işi için seçip ayırmak - Allah İsa'yı seçti ve ayırdı
Bir usta oymacı nasıl kendine bir parça tahta seçerse,
Davut nasıl dereden beş tane çakıl beğendi, çantasına koydu ve onlarla Golyat'ı yendi. (1.Sam 17:40)
Dikkat edelim: murdarlık bulaşıcıdır, ama kutsallık değil
Hagay 2:12-13
“Diyelim, bir adam giysisinin arasında kutsanmış et taşıyor ve o kumaşı ekmeğe, yemeğe, şaraba, zeytinyağına ya da başka bir yiyeceğe değiyor: o yiyecek kutsal olur mu?'" Kâhinler, "Hayır" diye cevap verdiler.
Hagay devam etti: "Ölüye dokunduğu için kirli sayılan biri, bu yiyeceklerden birine dokunursa, o yiyecek kirlenmiş olur mu?" Kâhinler, "Evet, kirlenmiş olur" diye karşılık verdiler.”
Senin günahın otomatik olarak başkalarını da gün ahkar yapacak, ama senin kutsallığın sana kalıyor
" Onun için İsa utanmıyor, onlara 'kardeş' desin."
şahitlik: Bir gün, bir Ramazan ayında, sokakta çok hasta olan bir alkolik gördüm - artık spirt içerdi, ayakları şişmişti yalınayak sokağın ortasında dururdu ne ileri ne geri - dudakları patlamıştı, zor konuşurdu - herkes ona ters bakardı - ben gene güzel giyinmiştim, şefim beni evine davet etti akşam yemeğine - adamın koluna girdim adresini öğrendim, yavaş yavaş yürümeye başladık, sonra mikrobusa koydum eve yolladım. Herkes camiye kopuşurdu, ama ikimize çok ters baktılar
yeter ki, yoluna devam et - o zaman İsa senden utanmıyor, durumun ne kadar zayıf olursa olsun.
"Senin adını kardeşlerime bildirecem. Topluluğun ortasında sana övgü türküleri söyleyecem." - İsa bizim için bir solo söyleyecek
" Kim yenerse beyaz rubalar giyecek. ... Onun adını Babamın önünde ve Onun meleklerinin önünde açık açık anacam." (Açık 3:5)
düşün bakalım: bir erkek kadının duygularını anlayabilir mi? Doğum ağrıları nedir hissedebilir mi?
ama İsa tam onu yaptı: insanları kurtarabilmek için onlardan biri oldu = o seni artık anlayabilir
her dinde tanrı birtakım buyruklar veriyor "onu yapın" diyor - ama insana yardımcı olamaz o buyrukları yerine getirsin. Sade İsa Mesih senin kardeşindir. O denenmek nasıl bir duygu anlayabilir
Şeytan bir ruh varlığıdır - ama Allah onu yenmek içi et ve kan kullandı, yani daha zayıf bir şey
bunu nasıl yaptı: ölmekle - değil öldürmekle
dünyanın sistemi hep öyle: öldürmekle yeniyorsun, ama İsa öldürülmekle yendi
Şeytan istedi İsa'yı öldürsün, ama istemedi, İsa haçta ölsün
Mat 16:23 "Çekil önümden, Şeytan!" - Petrus istemedi, İsa haçta ölsün
Mat 26:41 " Haydi, haçtan insene, madem Allahın Oğlusun!"
Yuh 12:27 " Dakkada canımın üzerine bir sıkıntı geldi. Ve buna ne diyeyim? 'Baba beni bu saatten kurtar' mı diyeyim? Hayır, çünkü zaten bu sebep için bu saate vardım."
Allah sanki sakatlardan bir futbol takımı kurup dünya şampionu olan Brazilyayı yendi.
"hayat boyunca esir idiler" - ölmemek için insan karısını, kızanını, kendi anasını bile brakıyor
artık ölümden korkuyor musun? - insanca bir korku var, ama onu yenebilirsin, çünkü İsa'nın örneği ve sözü var: " Madem ben yaşıyorum, siz de yaşayacanız." (Yuh 14:9)
Rab onlara merhamet etmiyor = bir kere seslemediler mi, onlar dışarı atılıyor
Rab onlara yardım da etmiyor: sadece kendi evlatlarına yardım ediyor
günah işliyoruz, zayıfız, eksiliklerimiz var
başka yardımcı yok: ne Meryemana, ne svetiler, ne büyük pastorlar - sade İsanın kendisi yeter
o demedi: "Senin için öldüm dirildim, Haydi iyisin, şimdi uğraş bakalım, benim buruklarımı tutasın!" - İmana geldikten sonra da sana her gün yardım ediyor
bu İsrail halkının en önemli adamı idi. Gece gündüz halkı için yalvarırdı ve kurban getirirdi
yeryüzünde idi. Bir örnek, gölge, ama İsa gökte, asıl yerde
merhametli ve sadikan = zayıflıklarımızı anlıyor ve hep yalvarıyor
Acaba İsa denendi mi bizim gibi ? (sarfoşluk, hırsızlık, gurur, gezgincilik)
evet bütün aynı temalarda denendi, ama hiç günah işlemedi
m adem İsa kardeşimiz, bu bize kuraj versin
değil saygısız olalım, ama yakınlığımız olsun diye